Energi til mere

I Køge Kano & Kajak Klub (KKKK) har medlemmerne selv bygget klubhuset, medlemmerne står for vedligeholdelsen og medlemmerne betaler selv energiregningen. Foreningen har allerede udskiftet el-radiatorerne med en varmepumpe og de er installeret en solfanger til det varme vand.

Andre steder i kommunen er der åbenbart foreninger der på tyvende år, som stadigvæk bruger el-radiatorer til opvarmning. Oplysningen kom frem på dagens byrådsmøde. Det mest overraskende er dog, at medlemmerne derude i foreningerne ikke mener, at det er kommunens opgave at indføre helt oplagte energibesparelser.

Energibesparelserne i Køge Kano & Kajak Klub har betydet, at foreningen i dag kan bruge af de sparede midler til videreudvikling af aktiviteter og indkøb af materiel til klubben. Den model burde også kunne tages anvendelse andre steder.