Omfartsvej i Borup | Køge Radikale Venstre

Omfartsvej i Borup

Der er ingen, som vil købe en ny cykel, som starter med at købe hjulene og så håber på, at de får råd til resten på et senere tidspunkt.

Derfor vil Radikale Venstre i Køge gerne arbejde på, at finde en holdbar løsning for anlæggelsen af omfartsvejen i Borup. Med en omfartsvej kan vi gøre rigtig meget for sikkerheden i trafikken igennem byen. Den er belastet af tung trafik i form af lastbiler og bilister, som kører alt for hurtigt igennem byens åre. Det gør det farligt og usikkert for cyklisterne , der må cykle på fortorvet, som gør at fodgængerne må hoppe ind på græsset, når cyklisten kommer drønende på fortovet.

Det er grunden til, at det giver mest mening for Radikale Venstre i Køge, at vi finder pengene på budgettet i kommunen til, at vi anlægger omfartsvejen i et hug. Det vil kunne gøre rigtig meget for trafiksikkerheden igennem byen her og nu, hvor vi for få penge i forhold til andre større anlægsprojekter i kommunen, kan flytte rigtig meget trafik uden om byen, så borgerne igen kan færdes frit og sikkert på byens veje.