Tal med - hvad er det bedste ved din by?

I weekenden lancerede Radikale Venstre den landsdækkende kampagne Tal med din by, hvor vi gik på gaden i vores byer rundt omkring i landet og talte med borgerne om de positive ting i deres by. Med samtalerne vil vi gøre Danmark større. Kampagnen er samtidig startskudet på den kommunalevalgkamp frem til kommunalvalget i november i år.

I vores by deltog vi med en stand på torvet i Køge, hvor vi havde deltagelse af Annette Kaae-Bødker, Kenni Rasmussen, Søren Gommesen, som alle stiller op til kommunalvalget i november og Magnus Sæby fra Radikal Ungdom Sydkysten.

På denne solrige dag, hvor foråret viste sig fra den bedste side, der summede torvet af liv og masser af mennesker, hvilket gjorde samtalerne med borgerne nemt.

Borgerne i Køge har rigtig mange positive ting, at sige om deres by. Flere nævnte torvet, som et naturligt samlingspunkt, der byen en liv og en sjæl. De kom også ind på naturen, som vi har masser af overalt i kommunen. Den skal vi passe på, men samtidig sikrer borgerne en nemmere adgang til, da vores borgere gerne vil bruge naturen aktivt. Selvom vi er en by af betragtelig størrelse kunne folk også fortælle, at de nære relationer, som borgerne i lokalområderne har med hinanden betyder noget. Relationerne gør sit til, at borgerne føler sig hjemme i byen, der i disse år oplever vokseværk. Den følelse skal vores tilflyttere til byen også opleve. Uanset, hvor du kommer fra.

Det er ikke sidste gang, at vi i Radikale Venstre tager ud og taler med borgerne på den på måde. Vi har planer om, at komme rundt i landsbyerne og de mindre bysamfund i kommunen, da vi også gerne vil hører deres mening om de postive ting i lige netop deres by.

For politik handler om mennesker.