Værdighedspolitik

I Køge Kommune skal borgerne leve i værdighed. Det betyder, hvadenten man ung, gammel eller midt imellem, hvadenten man sort, hvid eller brun - homo eller hetero. Hvadenten man er kristen, muslim, ateist, jøde eller spaghetti monster troende - hvadenten man er etnisk dansk, flygtning, indvandrer, jyde eller bornholmer, så skal man være velkommen i Køge Kommune.

Det er vores relationer, som udgør vores styrke. Et værdigt liv i Køge Kommune betyder, at hvis man kan klare sig selv, så er det, man gør. Hvis man har brug for hjælp, så rækker man ud efter hjælpen og modtager den hjælp, som man har brug for. Det gør man, hvadenten man er privatperson, i en forening, arbejder i en virksomhed eller for det offentlige.